dimecres, 1 d’abril del 2009

Els Ciurans de Sant Cugat

Deixem per ara les terres del Bages i situem-nos a Sant Cugat del Vallès. Com ja vaig presentar en aquest article, a Sant Cugat hi vaig localitzar tota una branca dels meus avantpassats: els Ciurans.

Poc després d'escriure aquell primer article vaig estar investigant més i vaig localitzar molta informació que, malauradament, fins ara no havia trobat temps d'organitzar. De fet encara hi ha molts documents que no he pogut revisar i "fitxar" com cal. Quan ho faci potser resoldrem molts dels dubtes que encara hi ha sobre aquesta branca, sobretot quant a cognoms dubtosos, com ara Elias, Trinxant, Grau... [Sobre el cognom Sabadell i una correcció de l'arbre vegeu aquest article]

Sovint les dades que em generen més dubtes són les de les dones, sobre les quals se solia anotar molta menys informació que en el cas dels homes, de manera que en molts documents antics només hi figura el nom de pila de la dona, sense cap més dada (o amb el cognom del marit, que òbviament no aporta cap informació nova).

A banda de generar alguns dubtes, però, la informació nova en resol molts d'altres i obre noves vies de recerca. Hi ha, per exemple tres nous llocs amb presència confirmada (o molt probable) d'avantpassats meus: Sant Andreu de Palomar (abans de l'annexió a Barcelona), Rubí i El Bruc, que possiblement és el més interessant per distància geogràfica.

No m'allargo més. L'arbre següent conté els darrers progressos en la recerca:


2 comentaris:

angels germain ha dit...

Aquests els tenia ben perduts de vista. M'han costat de relacionar. Sembla que al final tindrem parents a tot Catalunya. Aixó està bé... i a mé, segueixen havent-hi noms i cognoms molt macos.Bona nit!

Marcel ha dit...

Per això ara miro de posar a tots als arbres la connexió fins a nosaltres... perquè si només hi poso els de cada branca ni jo sé on situar-los!

M'encantaria muntar un mapa de tots els llocs on tenim família, però és una feinada que de moment queda a la llista de coses per fer...

Ara estic preparant l'arbre complet per enviar-vos-el, que fa temps que no ho faig i hi ha molts canvis... el problema és que l'arxiu jpg ja té 25.000 píxels de llarg i ni així m'hi cap gaire... =P