dijous, 25 de desembre del 2008

Toldrà i Clavé - Comencem!

Com vaig anunciar, durant les vacances de Nadal em dedicaré a estudiar la branca de la família que correspon a la meva àvia materna, Carme Toldrà Clavé. Avui mateix he pogut trobar la data de naixement del seu pare Josep (9 d'abril de 1897). L'arbre següent resumeix la informació de què disposo actualment:

Família Toldrà-Clavé


Com veieu, tota aquesta branca es troba localitzada, pel que en sé fins ara, a l'àrea del Camp de Tarragona i, concretament als pobles següents:

Baix Camp

Cambrils, on van viure i treballar els meus ascendents d'aquesta línia entre 1921 i 1931 aproximadament. La meva àvia Carme va néixer en una masia als afores de Cambrils.

Vinyols i els Arcs, on, segons he descobert avui mateix, es van casar els meus besavis Josep Toldrà Sentís i Mercè Clavé Vidal. Tenint en compte que es troba just al costat de Cambrils, sembla possible que visquéssin algun temps en algun mas d'aquesta localitat.

La Mussara (que figura als textos antics amb el nom Almussara), un petit poble avui abandonat i pertanyent al municipi de Vilaplana. Hi va néixer Antoni Clavé Masdéu, que segons sembla era l'avi patern de Mercè Clavé Vidal.

Priorat

Ulldemolins, un dels punts de més interès. Sembla que la família Toldrà n'és originària (el cognom Toldrà hi és encara força habitual (vegeu, per exemple, la Fonda Toldrà), com demostra l'estadística de distribució del cognom. Actualment, entre el Baix Camp i el Priorat hi ha 97 dels prop de 600 Toldrà que viuen a Catalunya (i si hi sumem el Barcelonès ja són més d'un terç). Aquí va néixer Josep Toldrà Sentís (i potser els seus pares?).

Conca de Barberà

L'Espluga de Francolí, on van néixer la meva besàvia Mercè Clavé Vidal i la seva mare, Carme Vidal Alsina.

Per si us perdeu, el mapa següent pot resultar útil. Amb Vilaplana al centre, veureu Cambrils a la part de baix i Ulldemolins a dalt a l'esquerra. L'Espluga de Francolí queda a la part superior del mapa. En aquesta àrea comença la nostra recerca de la família Toldrà Clavé:


VIN Check
Embed Google Maps

Per avui ho deixo aquí. Espero poder obtenir més dades al llarg dels propers dies. Fins llavors... Bon Nadal!

2 comentaris:

marta ha dit...

Per fiiiiiiiii !!!!!!
Els meus ulls de refredada agraeixen infinitament un arbre que es pugui llegir sense problemes :))))))
Bon Nadal per a tu també !

Marcel ha dit...

Per aquesta banda de la família és fàcil, perquè de moment són poca gent... L'esperança és que la setmana que ve es compliqui força!

Bones festes, salut i que passi ben aviat el refredat!