dimecres, 31 de desembre del 2008

Feliç 2009!

Ulldemolins
 
L'any s'acaba i jo tot just avui he tornat de rondar per pobles i parròquies resseguint la història familiar. A sobre us avanço una vista d'Ulldemolins, el poble de Josep Toldrà i on visqué la meva àvia Carme entre els 6 i els 13 anys.

Tant se val què diguin ministres, tertulians i verdulaires: el 2009 serà un bon any. Vinc carregat d'informació i puc pronosticar que les diferents branques de l'arbre genealògic s'enfilaran molt més de pressa del que apuntaven les meves previsions més optimistes... ho veureu al llarg d'aquests propers dies. 

El 2009 serà, entre moltes altres coses, l'any de la recuperació de la memòria familiar.

I espero que per tota la resta sigui també un bon any. Feliç 2009!

6 comentaris:

marta ha dit...

Marededéu senyor !!!! Ja tremolo pensant en aquestes expectatives ;)

Bon Any per a tu també !!!

Unknown ha dit...

Et felicito per aquesta nova estructaració de la branca materna de l'àrbre.
Emili.

6Q ha dit...

Feliç 2009!!

Segurament us sorprendrà que aparegui per aquí..tant com la meva sorpresa en trobar aquest bloc (fent aquell tipic joc de posar els meus cognoms al google)

Soc el Francesc Germain Arisó..som familia!! :))

Estic llegint tota la investigació que has anat fent i és realment per felicitar-te Marcel... a casa vam fer un arbre fa uns anys i vam arribar fins al Geroni, que és l'avantpassat provinent de França que correspon a la "meva" branca d'aquest arbre misteriós!

M'agradaria molt que puguessim ajuntar branques (he llegit que el tens complet..hi sortim jo i ma germana? jeje) i per qualsevol cosa que necessitis ja ho saps!

Ara que he descobert que el poble és Ladinhac (era el que no vam trobar nosaltres) m'han agafat ganes d'anar-hi!!!

Cesc

Marcel ha dit...

Hola Cesc, m'alegro de veure't per aquí, és un cop de sort que no m'esperava! Feia temps que m'intrigava saber si algun altre Germain s'havia dedicat a buscar els orígens d'aquest cognom. Fins ara, però, només sabia que el meu besoncle Jaume i els seus fills havien buscat el vincle amb França sense gaire sort.

Si ets descendent del Geroni Germain vol dir el nostre avantpassat comú és el seu pare Nicolas. =)

Em sembla una gran idea ajuntar els arbres. Com que no fa ni tres mesos que m'hi vaig posar he pogut seguir les línies ascendents però encara no les col·laterals. És a dir, fins ara he trobat molts dels descendents del Joan (germà del Geroni), que és quadriavi meu, però dels descendents del Geroni no en sé gaire més que el que vaig penjar aquí. Sabia que havia tingut (com a mínim) dos fills, Antoni i Joan, però encara no havia tingut oportunitat de seguir les seves línies descendents més enllà d'aquí.

Si et sembla bé tan aviat com pugui penjaré tota la informació que tinc de la línia dels Germain perquè la puguis incorporar al teu arbre. De la mateixa manera, si em vols fer arribar la teva branca de l'arbre la meva adreça de correu electrònic és marcelgermain [arrova] gmail.com.

Per cert, Germain és cognom de la meva mare; me'ls vaig canviar d'ordre per contribuir a la preservació d'aquest cognom tan poc freqüent a Catalunya (som només 77!). La meva mare Àngels i la meva tia Marta solen escriure comentaris al bloc. Evidentment qualsevol aportació o pregunta que hi vulguis fer també serà benvinguda!

6Q ha dit...

Hola Marcel!

M'he estat mirant amb més detall els arbres i he vist que m'havia equivocat de Geroni...el que nosaltres haviem trobat com a ascendent més antic era el que ja apareix als registres de Terrassa (que és d'on sóc), per tant el primer ascendent comú que tenim és el seu pare Jean Germain..encara més apropet!

En el seu moment vam saber que el pare del Geroni Germain Anglada es deia Jean Germain Delpuech, però aquí va ser on vam perdre la pista...

És genial que hagis pogut arribar tan amunt com ho has fet i la història en si fa pensar en preguntes com el perquè d'aquell èxode massiu des de Ladinhac, el perquè d'establir-se tots a Terrassa (el més lògic sembla un pas d'una zona rural i agrícola a la cerca d'oportunitats en la indústria tèxtil que emergia aqui).

En fi..que tot plegat és apassionant, igual que el fet que siguem només 77, o haver vist que la meva data de naixement (2 d'abril) coincideix amb la d'un antecessor nostre!!).

Et passaré l'arbre nostre i per qualsevol cosa el mail que faig servir habitualment és el de la feina: fgermain(arroba)egmedi.net

Queden Germain a Ladinhac??? :))

Marcel ha dit...

Hola Cesc! Si l'ascendent que tenim en comú és en Jean, llavors calculo que devem ser cosins quarts (o alguna variació, dependrà de si hi ha alguna generació de diferència)! T'envio un mail amb la informació que he trobat sobre els Germain. Si demà tinc temps ho penjaré també al bloc.

Sobre si queden Germain a Ladinhac (o a Teissières) la veritat és que no ho he mirat, però seria interessant seguir la pista dels Germain que es van quedar a França, que segur que n'hi ha... potser la meva mare ens en pot dir alguna cosa, sé que ella va estar mirant els arxius posteriors a 1900.

Per cert, Àngels i Marta, us envio per mail l'arbre amb les dades que tinc de la branca Toldrà Clavé (també he penjat l'arbre ascendent al bloc!)

Salut a tothom!