dijous, 4 de desembre del 2008

Defunció de Jean Delpuech

A poc a poc vaig trobant els documents... És el torn de la partida de defunció de Jean Delpuech.

Defunció de Jean Delpuech

  • Jean Delpuech va morir a Ladinhac el dia 17 de germinal de l'any II de la República (és a dir, el 6 d'abril de 1794) a les 3 de la matinada.
  • Tenia uns 75 anys. Això vol dir que va nèixer pels volts de l'any 1719.
  • Qui informa de la seva defunció és el seu fill Antoine, que en aquell moment tenia 25 anys.

Donàvem per fet que aquest Jean és el pare de Jeanne, però l'edat em sembla exagerada. Quan Jeanne va néixer, l'any 1771, el seu pare hauria tingut 52 anys. Gairebé té més edat de ser el seu avi que el seu pare, sobretot per l'època... No podria ser que fos l'avi i que tingués un fill que també es digués Jean, pare de Jeanne? No ho veig clar, em calen més proves. Bé, ja ho resoldré.
   
Per cert, si teniu dubtes amb les dates del calendari republicà, la viquipèdia en anglès inclou, dins de l'entrada de cadascun dels mesos, una taula de conversió de dates. És ben fàcil! Plego, però abans de marxar, una darrera cosa: he actualitzat l'article que contenia els naixements dels germans Germain-Delpuech amb dues partides més: la de Baptiste i la de Margueritte. Encara hi hauria d'haver, com a mínim, un tal Antoine/Antoni que mencionava algun dels documents que he consultat. De moment, però, no n'he trobat la partida de naixement. Paciència, doncs, i anar fent.

2 comentaris:

marta ha dit...

Ja et vaig avisar jo que això d'anar tan lluny t'acabaria fent ballar el cap !!! I vigila que no t'afecti la vista !!!

No sé si et serveix d'alguna cosa però jo vaig estudiar amb una noia que es deia Bernardette Chaussy o sigui que el cognom existeix com a tal.

I una altra cosa, ahir vaig estar tot el dia amb els teus avis i vaig explicar-los el que jo entenia ( que és poc, jajjajja ) de tota aquesta història. El teu avi em va dir que a ell només li interessava saber qui eren els seus avis, perquè no ho havia esbrinat mai. Com que això per a tu és nivell de parvulari, el dia que els vegis li expliques, val ? Jo no ho vaig poder fer perquè el maleït arbre aquell el meu ordinador no me'l deixa imprimir de cap de les maneres. Si el tingués li hagués pogut dir jo mateixa, però..... pas possible.

Marcel ha dit...

Gràcies per l'aclariment sobre el cognom. D'altra banda ja tenia previst anar a veure els avis un dia d'aquests ara que finalment tinc els Germain molt més ben localitzats. Quan hagi buidat tota la informació sobre aquesta branca de la família en faré un arbre que es pugui imprimir en una pàgina i el penjaré aquí, així serà molt més fàcil de veure!