dijous, 20 de maig del 2010

França, un nou arbre

NOVETAT: He fet més gran l'arbre d'aquest article, perquè el pugueu consultar més fàcilment!

Després de dos articles molt llargs, crec que us en dec un de més curt.

Avui, doncs, penjo un nou arbre, amb l'estat actual de la recerca de totes les branques franceses, tret de les més recents (per motius de privacitat). Veureu que hi ha moltes novetats, tant per dalt (el més antic) com per baix (el més recent). Després de la visita al Cantal, en algunes branques ja som pràcticament a mig segle XVII (c. 1650), que és com qui diu l'any de la pera. Qui m'ho havia de dir quan vaig començar, ara fa dos anys i mig, i no sabia ni el nom dels meus besavis...

Una nota sobre el futur de les recerques d'aquesta branca. La gran majoria de registres del Cantal no van més enrere del segle XVII i per això, en principi, ja no podrem tirar gaires més generacions enrere (potser una o dues encara sí, depenent dels pobles). I l'única manera realista de poder arribar fins a l'Edat Mitjana seria trobar nobles en alguna branca, la qual cosa ara mateix sembla molt poc probable. Encara hi ha, però, moltes dades per completar: tinc feina per temps i, de fet, ja m'aniria bé tornar als arxius d'Aurillac per buscar alguns matrimonis (com el Roques-Cazard, tot just ahir en vaig trobar la data!). Quant a aspectes biogràfics, encara hi ha més feina a fer. Reconstruir la vida dels avantpassats, tant del Cantal com de Terrassa, és una feina llarga i difícil, però he fet molts passos i segur que en puc fer molts més. I vaig tornar d'Aurillac carregat de llibres d'història local, o sigui que no descarto dedicar-hi algun escrit proper. Per avui, però, us deixo amb l'arbre (feu clic per ampliar):