dimecres, 26 de novembre del 2008

Dos matrimonis i molta informació

[Nota: El contingut d'aquesta entrada reflecteix una fase inicial de la recerca i ha quedat parcialment obsolet des de la seva publicació]

La meva primera visita a l'Arxiu Diocesà de Barcelona ha estat realment profitosa. Aquest matí he pogut obtenir el certificat de matrimoni de Joan Germain Amat i Josefa Vila Marcet (del 3 d'agost de 1869), pressumptes pares de Baltasar Germain (a la foto), pare del meu avi matern. [Nota 1/12/2008: Joan Germain Amat era cosí de Francesc Germain Anglada, pare del meu besavi]. Aquest document demostra que Joan Germain Amat va néixer a Terrassa. Possiblement el seu pare Geroni (Jérôme??) es va instal·lar a Terrassa provinent de França (encara em cal verificar el punt d'origen exacte) i, segons la hipòtesi amb què treballo, seria l'origen de tots els Germain (77 segons l'Idescat) que viuen a Catalunya actualment i d'alguns altres que al llarg dels anys han emigrat cap a altres indrets del món. 

[Nota 12/2009: Ni Geraud ni el seu pare Nicolas són l'avantpassat comú dels Germain de Catalunya, perquè un cosí de Geraud i Jean, Antoine, també va tenir un fill que es va establir a Terrassa. La nova hipòtesi és que l'origen dels Germain de Catalunya seria el pare de Nicolas, Louis Germain].

També he localitzat el certificat de matrimoni de Joan Viarnés Camps i Maria Garriga Pascual (del 21 d'abril de 1870), pares de Josep Viarnés i besavis del meu avi Joan. D'aquí n'he obtingut molta informació útil, com ara els noms i llocs d'origen dels quatre avis de Maria Garriga (avis sisens meus, generació VIII), a més d'una pila de dates i dades d'interès.

1 comentaris:

Unknown ha dit...

Enhorabona per unes recerques tan pacients i profitoses!!