dimarts, 3 de novembre del 2009

De les defuncions de Nicolas i Jeanne

Ahir va ser un dia de molta feina. I molt profitós. De fet tinc tanta informació nova que no en tindré prou amb un article... per això, ara em referiré només a les troballes que he fet a les branques de França. Som-hi, doncs.

Ahir em vaig proposar trobar les defuncions de Nicolas Germain i Jeanne Delpuech, avis cinquens meus i els primers en la línia ascendent directa que van néixer i morir a França (el meu avi quart Jean Germain ja va emigrar cap a Terrassa i s'hi va casar, hi va tenir fills i hi va morir).

El problema era que ja havia repassat totes les possibles dates i les defuncions apareixien. Hi havia dues opcions: o s'havien perdut o -més probablement- havien mort en una altra comuna (municipi). Les esperances de trobar-los, en aquest cas, eren poquíssimes, perquè el gran nombre de poblets petits a la regió de Cantal feia impossible una cerca "a cegues".

En genealogia, però, la perseverança sol donar resultats, així que vaig fer un darrer repàs a les taules-índex de principis del segle XIX. Ni rastre de Nicolas i Jeanne, però hi vaig trobar diversos matrimonis, entre els quals hi havia el de Batiste Germain Delpuech amb Marie Nugou (30-11-1843). La gran sorpresa va arribar quan vaig obrir aquell document i vaig comprovar que es tractava d'un document extens i completíssim que, entre moltes altres dades últils, indicava la data i lloc de defunció dels seus pares! Efectivament, Nicolas havia mort en una comuna diferent (Labesserette, als anys) el 30 de gener de 1842:

Defunció de Nicolas Germain

Jeanne Delpuech, per la seva banda, va morir un any i mig després (13-7-1843) a la comuna de Montsalvy, on vivia, segons sembla, des de la mort de Nicolas:

Defunció de Jeanne Delpuech

També he trobat a Ladinhac el matrimoni d'Antoine Germain Viala (*1807, vegeu aquest arbre) amb Anne Mas (1-2-1833) . Aquest matrimoni és important perquè el seu fill, Antoine Germain Mas (*24/12/1833) és, pel que sé fins ara, l'únic Germain no descendent de Nicolas i Jeanne que també va emigrar i es va instal·lar a Terrassa. Una curiositat més sobre aquesta branca: Anne Mas (alerta, apareix com a Martha Mas en alguns documents, però sembla que serien la mateixa persona) va morir el 1837, quatre anys després de casar-se. Llavors, Antoine Germain Viala es va tornar a casar amb Marie Davit (2-7-1839).

Sé que amb tanta informació nova aviat hauré de penjar una altra actualització de l'arbre dels Germain. Paciència, que tinc una feinada però ja està en procés!

2 comentaris:

angels germain ha dit...

Hi ha m'imaginava jo que algun dia sortirien aquestes dades. Aquests poblets són desconeguts per mi, ja miraré el mapa a veure on cauen. Perquè hi anirien a morir? Hi viuria algun altre parent? hauriem de mirar les taules dels arxius a veure qui hi coneixem.
Això no s'acaba mai: és allò d'anar estirant el fil i sempre es pesca alguna cosa!
Molt bé!

Marcel ha dit...

Tots aquests poblets eren realment molt a prop els uns dels altres. En aquesta pàgina (http://genealogie.cantalpassion.com/images/cantal3.jpg) hi ha un mapa de l'època fantàstic on es veuen bé (tots situats entre Aurillac i Montsalvy a la "pota esquerra" de Cantal, prop de la frontera amb l'Aveyron). Quan acabi de buidar i ampliar aquestes branques potser penjo un mapa amb l'explicació de cada poble...