dimarts, 23 de desembre del 2008

À la recherche de la génération perdue

Després d'uns dies d'esforços prenadalencs, s'han acabat les recerques de la branca del meu avi Joan Germain fins després de festes.

Fins ara els expedients matrimonials que es conserven a l'Arxiu Diocesà de Barcelona m'han proporcionat un munt d'informació valuosíssima. Ahir vaig topar, però amb un impediment que em complicarà força les coses. Entre 1782 i 1814 (és a dir, fins acabada la Guerra del Francès) bona part de la informació sobre matrimonis que suposadament hi hauria d'haver a l'arxiu va desaparèixer o es va destruir. La conseqüència d'això és que hi ha una generació sencera de qui no puc trobar els matrimonis. Són 6 matrimonis (de persones nascudes entre 1760 i 1780 aproximadament, avis sisens meus) que, si els trobés, em revelarien els noms dels pares dels nuvis. Dit d'una altra manera: tindria 24 noms més sense gaire esforç i via lliure per seguir buscant matrimonis fins l'any 1580, que és quan comencen a estar registrats (per allò del Concili de Trento). Ara, però, de la via fàcil, res.

El repte, doncs, és localitzar aquesta "generació perduda" sense recórrer als expedients matrimonials de l'Arxiu Diocesà. Per ara he buscat naixements de Terrassa, però en microfilm no n'he trobat d'anteriors al 1780 i els de la generació següent no inclouen en cap cas els noms dels avis. De moment, doncs, no hi ha hagut sort. La tasca quedarà pendent per després de festes. Se m'acuden tot d'idees: defuncions, confirmacions (de Terrassa n'hi ha des de 1717!), testaments... Ho he d'estudiar a fons, però qualsevol proposta serà benvinguda. Ben aviat penjaré l'estat de la recerca en forma d'arbres per fer-ho tot més clar. Tingueu paciència, que actualitzar els arbres cada dia amb tanta informació nova és una feinada!

3 comentaris:

angels germain ha dit...

Pren-te un Xmas break i menja't els torrons tranquil, que has fet una feinada. Si apareix alguna cosa de la generació perduda, benvinguda serà... i si no, pel 2009!
Si aquests dies vols que revisi alguna cosa o faci alguna troballa en algun lloc, no tens més que dir-m'ho... ja saps que jo m'hi apunto aviat!

Unknown ha dit...

Quina feinada, Marcel!! T'has guanyat a pols un merescut descans!!, i ja veus que la teva mare s'apunta al carro detectivesc ràpid:

marta ha dit...

Jo segueixo en la meva línia d'invocar a la verge :))))))
Marededéu, gairebé agraeixo als gavatxos que, per culpa seva, s'hagin perdut arxius, jajjjajja.
Ara que tenia el "meu" arbre estès damunt del llit permanentment i m'anava aclarint, l'haig d'actualitzar ????????????

Descansa uns dies guapo, pel teu bé i pel meu !!!!!